preskoči na sadržaj

Osnovna škola Molve

Login
ŽUPANIJSKI PROJEKTI

 

 

Tražilica - search
Kalendar - calendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

dnevni tisak, časopisi

    newspaper, journal
  

    

  

       

  

  S P O N Z O R

 

dječji i obiteljski portali

 children and family portals
 

   

   

   

   

      

   

   

Oglasna ploča
O KNJIGAMA

 

Povodom 11. rođendana kampanje "Čitaj mi!" i Međunarodnog dana dječje knjige (2.4.), ovogodišnja ambasadorica kampanje "Čitaj mi!" Ivana Guljašević Kuman, snimila je video prilog.

Pogledajte ga klikom na fotografiju iznad!

* * *

 

R.I.V.E.R.S.

      
 

EKO GRUPA

UČ. ZADRUGA "Mlin"

   

OŠ Molve - MLK - Naiva

stara molvarska jela


   old recipes from Molve

Poveznice - link

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2014.

Ukupno: 186702
Ovaj mjesec: 1262
Ovaj tjedan: 455
Danas: 19
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
EUROPSKI DAN LOGOPEDIJE
Autor: Ivan Jaković, 3. 3. 2022.

Europski dan logopedije obilježava se svake godine 6. ožujka. Ove godine istaknula bih važnost čitanja, vještine koja se razvija od najranije dobi djeteta i proteže se kroz cijeli život.


"Čitanje je vrlo važno za zdrav govorno – komunikacijski razvoj djeteta jer se čitalačke vještine razvijaju postupno od trenutka kad dijete počne učiti govoriti, pa čak i prije, od trenutka kad počne slušati prve majčine riječi. Postupci roditelja, njihov način razgovora i igre s djetetom, primjer koji oni pružaju djetetu, zajedničko pričanje priča i čitanje slikovnica dovode do postupnog razvoja djetetove spoznaje o tekstu i do upoznavanja glasovne, pisane i smislene strukture riječi. Kad dijete dolazi u školu, ono je opremljeno svim tim znanjima i vještinama i učenje čitanja, tj. pretvaranje slova u glasove i razumijevanje poruke može početi.

Danas se dosta govori o važnosti čitanja i ranog poticanja razvoja predčitalačkih vještina kroz različite aktivnosti raznih društava, knjižnica, medija i slično te smatram kako je razvijena ta svijest kod ljudi, no uvijek postoje oni koji ne vide smisao u tome ili nemaju vremena u današnjem užurbanom svijetu odvojiti 20-ak minuta za ovu aktivnost.

Redovito čitanje je važno za razvoj djece jer je čitanje, za razliku od gledanja televizije, proces gdje sami stvaraju slike o pročitanom tekstu u glavi te tako razvijaju kreativnost te poboljšavaju koncentraciju. Svakodnevno čitanje omogućuje djeci da lakše uče potrebno gradivo, ali da se i lakše usredotoče na obavljanje bilo koje druge radnje. Čitanjem bogate svoj rječnik, uče nove riječi i izraze, razvijaju kritičko mišljenje, doznaju informacije o drugim kulturama i zemljama, mogu naučiti novi jezik ili narječje, uvježbati tehnike za kreativne radove. Čitajući, stvaramo vrijeme za sebe jer mnogi prije čitanja imaju opuštajuće rituale, poput pripreme čaja, poslastice i sl. Takvi povremeni užici donese pozitivan učinak na naše zdravlje i raspoloženje te „pune baterije“ za učenje, rad i druge obaveze.

Čitanje naglas je važna vještina koja potiče cjelokupni razvoj djeteta. Utječe na razvoj kognitivnih sposobnosti, pomaže djeci da povežu ono što vide, čuju i pročitaju, upoznaju se s književnim jezikom koji je drugačiji od svakodnevnog govora ili jezika koji čuju na televiziji ili pročitaju u novinama pa bolje razumiju složene rečenične strukture. Glasno čitanje omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima i događajima koje nisu upoznali, stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.

Razvoj tehnologije i dostupnost iste djeci od najranije dobi može se povezati s povećanim brojem govorno – jezičnih teškoća kod djece, a kasnije i razvojem teškoća u čitanju i pisanju te općenito učenju. Djeca su okupirana sadržajima koje imaju na tabletima i mobitelima, ne druže se međusobno i ne razgovaraju. Čak i kada se dopisuju, pišu kratice i ne koriste cijele riječi što šteti njihovom rječniku i utječe na komunikaciju s drugima, kako u školi, tako i kasnije u životu.

Logopedi mogu pomoći savjetima i terapijom ukoliko se otkriju i dijagnosticiraju teškoće kod djece, no smatram kako su u tome i roditelji vrlo važna karika u lancu bez koje sav trud, kao i kampanje za poticanje čitanja, razgovor o teškoćama koje nastaju i koje su prisutne kod velikog broja djece u školama zapravo nemaju smisla. Velik broj je osvijestio potrebu za svakodnevnim čitanjem djeci od najranije dobi jer se tako stvara navika i velika je vjerojatnost da će i djeca sama kasnije čitati i voljeti čitanje. Velik je izazov boriti se s tehnologijom, koja je korisna i potrebna, ali isto tako treba naći pravi omjer i odgovorno se služiti istom.

Čitanje je jedna od temeljnih ljudskih vještina koja omogućuje snalaženje u raznim područjima života. Bez čitanja je nezamislivo otputovati u novo mjesto u kojem se tek moramo snaći, raditi u uredu, ispuniti kupon za nagradnu igru i slično. Ipak, još uvijek 758 milijuna ljudi diljem svijeta ne zna čitati.

Knjige otvaraju vrata u jedan sasvim novi svijet, prepun novih pustolovina, zanimljivosti, novih informacija, poistovjećivanja s likovima romana, razvijanja mašte, pa i utjehe u trenucima kada nam je to najpotrebnije."

Ivana Radić, prof. logoped

 

Ove godine Hrvatsko logopedsko društvo organizira skup povodom obilježavanja ovog dana s temom: Logopedija kroz sva životna razdoblja.

 



Izvor: Ivana Radić, prof. logoped
Priloženi dokumenti:
Plakat_EDL_-_A4.pdf (3.22 MB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju